------|    ŚRODKI STYLISTYCZNE - 2005-05-01 19:26:42 - przez M_D    ||    Wystawa poświęcona Papieżowi Janowi Pawłowi II - 2005-05-01 19:15:54 - przez M_D    ||    Narkomania - 2005-04-16 18:02:56 - przez M_D    ||    Test - 2005-04-06 09:42:08 - przez tal-aga    ||    Kawiarenka Walentynkowa - 2005-03-09 09:54:25    ||    EGZAMIN MATURALNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO - 2005-02-23 15:59:17 - przez M_D    |------
  Menu
· Strona główna
· Ankiety
· Archiwum
· Archiwum 2003/04
· Galeria
· Internat
· Jak wysłać newsa?
· Kadry
· Kalendarz
· Kierunki
· Kontakt
· Linki
· News
· O patronie
· O stronie
· O szkole
· Osiągnięcia
· Podręczniki
· Poleć nas
· Przetargi
· Rekrutacja
· Statut szkoły
· Tematy
· Top
· Twoje konto
· Wyślij wiadomość
· ZSP w liczbach

  Imieniny
Jana i Judyty

Wszystkiego najlepszego!

EGZAMIN MATURALNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO
Wysłano dnia 23-02-2005 o godz. 15:59:17 ( odsłon)
Temat: Język niemiecki
M_D napisał "Zasady nowego egzaminu maturalnego z języka niemieckiego

Przed egzaminem

Egzamin maturalny z obcego języka nowożytnego od 2005 roku zostanie przeprowadzony według nowych zasad.
Egzamin maturalny z języka obcego nowożytnego, jako przedmiotu obowiązkowego, może być zdawany na poziomie podstawowym lub na rozszerzonym.
Składa się z dwóch części:
• egzaminu ustnego
• egzaminu pisemnego

Część ustna

Egzamin ustny z języka nowożytnego, zarówno na poziomie podstawowym jak i rozszerzonym, składa się z dwóch zadań i sprawdza przede wszystkim sprawność mówienia.
Egzamin na poziomie rozszerzonym różni się od egzaminu na poziomie podstawowym rodzajem i stopniem trudności zadań, zakresem sprawdzanych umiejętności oraz kryteriami oceniania. Podczas egzaminu zdający nie może korzystać ze słownika. Część ustna jest oceniana
w szkole.

Poziom podstawowy

Zadanie pierwsze polega na przeprowadzeniu ze zdającym trzech rozmów sterowanych. Zdający prowadzi rozmowę z egzaminującym zgodnie ze scenariuszem podanym w zadaniu.
• rozmowa pierwsza sprawdza umiejętność uzyskania, udzielania informacji.
• rozmowa druga sprawdza umiejętność relacjonowania wydarzeń
w tym użyciu czasów przeszłych.
• rozmowa trzecia sprawdza umiejętność negocjowania.

Zadanie drugie polega na opisaniu przez zdającego ilustracji zamieszczonej w wylosowanym zestawie i udzieleniu odpowiedzi na dwa pytania postawione przez egzaminującego. Treść ilustracji umożliwia sprawdzenie umiejętności opisywania sytuacji, przedmiotów, osób
i wyrażaniu opinii.

To na Ci pewno przyda się!

Wyrażanie opinii

Ich denke / Ich glaube / Ich meine, dass ... .
Ich bin der Meinung, dass ... .
Ich finde das gut, nicht gut.
Ich muss sagen, dass ... .
Ich bin davon (fest) überzeugt, dass ... .
Es ist ganz klar, dass ... .
Da bin ich völlig Ihrer / Deiner Meinung.
Das ist wahr / richtig.
Ja gut, aber ... .
Das hängt davon ab, ob ... .
Das stimmt zwar, aber ... .
Mir scheint, dass ... .
Ich wei nicht genau, ob ... .
Ich habe den Eindruck / das Gefühl, dass ...
Ich vermute, ... / Ich fürchte, ... .
Ich bin mir nicht ganz sicher, ob ... .
Im Gegenteil!
Das ist nicht wahr / richtig.
Das halte ich für falsch.

Przedstawiony materiał pochodzi z książki Anny Wagner pt. „Sprechen ohne Probleme”

Przykłady zadań – egzamin ustny. (poziom podstawowy)

Zadanie 1. Rozmowy sterowane.

A – uzyskanie, udzielenie informacji.

Na dworcu za granicą skradziono Ci bagaż. Na posterunku policji:
a) poinformuj, w jakich okolicznościach zostałeś(aś) okradziony(a)
b) wyjaśnij, dlaczego ten bagaż miał dla Ciebie szczególną wartość
c) zapytaj o sposób postępowania w zaistniałej sytuacji
(rozmowę rozpoczyna zdający)

B – relacjonowanie wydarzeń

Wziąłeś(aś) udział w międzynarodowych zawodach sportowych dla młodzieży. Rozmawiasz o tym wydarzeniu z zagranicznym kolegą
a) przedstaw powody, dla których zdecydowałeś(aś) się wziąć w nich udział.
b) zrelacjonuj przygotowania do zawodów.
c) opowiedz jak przebiegły zawody i czym się dla Ciebie zakończyły.
(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

C – Negocjowanie

Właściciel domu w Poczdamie, u którego wynajmujesz pokój nie zezwala Ci na zaproszenie gości.
a) wyraź swoja opinię.
b) rozpacz jego obawy
c) zaproponuj rozwiązanie kompromisowe.
(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

Sposób wykonywania zadań - wskazówki

• Przeczytaj uważnie scenariusz rozmowy
• Nie rób notatek nie pisz tego co chciałbyś powiedzieć (masz tylko 5min na przygotowanie się)
• Zwróć uwagę, kto rozpoczyna rozmowę,
• Pamiętaj żeby przekazać wszystkie informacje zawarte w opisie zadania.

Zadanie 2. Rozmowa na podstawie ilustracji.
Opis zadania.
Ilustracje przedstawiają sytuacje z życia codziennego, wymuszające opis czynności. Zadanie umożliwia sprawdzenie umiejętności opisywania sytuacji, przedmiotów, osób, i wyrażania własnych opinii. W czasie rozmowy z egzaminatorem uczeń powinien określić problem przedstawiony na ilustracji:
a) wyrazić własną opinię na tematy związane z jej treścią
b) przestrzegać zasady opisu od ogółu do szczegółu
c) odpowiadać na pytania egzaminującego wyczerpująco.

Uważnie słuchaj egzaminatora. Odpowiadaj wolno i wyraźnie. Buduj zdanie w różnorodny sposób, jeżeli czego nie rozumiesz poproś o powtórzenie, oczywiście po niemiecku.
Zapytaj: „Konnen Sie das wiederholen” albo „Ich habe nicht verstanden“

Mam nadzieję, że przedstawiony materiał pomoże Wam w przygotowaniu się do egzaminu. Wkrótce ukaże się na stronach WWW opis egzaminu pisemnego.


Źródła:
Informator maturalny: „Język niemiecki”
Matura 2005 Wydawnictwo szkolne

Materiał przygotowała mgr Iwona Pierzchlewska
"

 
  Pokrewne linki
· Więcej o Język niemiecki
· Napisane przez Monika_D


Najczęściej czytany artykuł o Język niemiecki:
EGZAMIN MATURALNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO


  Oceny artykułu
Wynik głosowania: 3.5
Głosów: 2


Poświęć chwilę i oceń ten artykuł:

Wyśmienity
Bardzo dobry
Dobry
Przyzwoity
Zły


  Opcje

 Strona gotowa do druku Strona gotowa do druku

 Wyślij ten artykuł do znajomych Wyślij ten artykuł do znajomych


Associated Topics

Język niemiecki


Web site engine code is Copyright © 2003 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Tworzenie strony: 0.660 sekund


Wiosna Theme by Nuke Scripts.